Fotografía libre?


Fotografía libre?








Com respondre a les sol·licituds de la fotografia lliure
PER RANDY OLSON




Benvolgut client comprador de fotografies:

Com fotògrafs professionals rebem sol·licituds d'imatges gratuïtes regularment. En un món ideal, a tots ens encantaria respondre de forma positiva i ajudar. Especialment en projectes o esforços relacionats amb àrees com ara l'educació, els problemes socials i la conservació de recursos naturals. Val a dir que en molts casos ens agradaria tenir el temps i els recursos per ajudar més que simplement enviant fotografies.

Per desgràcia la realitat de la vida és tal que sovint no som capaços de respondre adequadament. O quan ho fem, les nostres rèpliques són curtes i no transmeten en un sentit apropiat les raons que tenim darrere dels nostres arguments.

Les circumstàncies varien en cada situació, però hem vist que hi ha un nombre de temes recurrents. Els exposarem més endavant amb l'objecte de comunicar-nos amb més claredat i procurant evitar malentesos o sentiments negatius el que, per descomptat, no és la nostra intenció.

Li supliquem que consideri els apartats que segueixen amb l'esperit constructiu amb què van ser dissenyats. De veritat esperem que, després que hagi tingut l'oportunitat de llegir aquest document, siguem capaços d'establir un diàleg i una relació de treball que podria ser molt fructífera per a tots dos.

Vivim de les fotografies
Crear imatges atractives és la forma com vam guanyar el nostre salari. Si regalem les imatges o si passem massa temps responent a les sol·licituds d'imatges gratis, no ens podem guanyar la vida. Si li han enviat a aquesta pàgina és molt possible que hagi sol·licitat l'ús d'una o diverses imatges gratis, o hagi ofert un pagament mínim. Donem suport causes justes amb les nostres imatges La majoria de nosaltres contribuïm amb fotografies i de vegades amb bastants més mitjans per donar suport certes necessitats.

En molts casos hem participat directament en projectes que reforcem amb les nostres imatges o hem tingut alguna relació personal anterior amb les persones claus compromeses en aquest tipus de propòsits. En poques paraules, cada un de nosaltres pot i dona imatges sense compensació en casos molt especials.

Caminem curts de temps
Respondre en forma positiva a cada demanda de fotografies gratis és, però, molt poc pràctic. Només l'enorme quantitat de temps que requereix respondre a les sol·licituds, intercanviar correspondència, preparar i enviar arxius, i a més les trucades de seguiment per esbrinar com van usar les nostres fotografies -o si es van aconseguir els objectius que es buscaban- requereix molt de temps.

"Però no tenim diners!"
Aquesta súplica és, sovint, difícil d'avaluar. La raó primordial que al·lega el sol·licitant en gairebé totes les demandes de fotografies gratuïtes és que no té fons. Aquestes peticions amb freqüència procedeixen d'organitzacions que atresoren grans quantitats d'efectiu a les mans, siguin empreses, agències governamentals o semi-governamentals o potser una ONG.

Sovint només amb una succinta revisió dels documents públics d'aquestes companyies descobrim que posseeixen una significativa quantitat de fons, certament més que suficient per pagar als fotògrafs un sou raonable si desitgessin fer-ho.

I el que és pitjor és que, sovint, entre totes les persones embolicades en un projecte, només als fotògrafs se'ls demana que treballin gratis. Tots els altres implicats reben un salari.

Prenent tot això en consideració potser s'entendrà perquè habitualment ens sentim insultats quan se'ns comunica que "no hi ha diners". Declaracions d'aquesta mena poden ser interpretades com un complot amb tints una mica cínics i un abús cap a individus innocents. Limitacions de pressupost Excepte en uns casos rars la fotografia no és una professió molt ben pagada. Hem escollit aquest camí en gran part a causa de la passió que tenim per la comunicació, l'art visual i el tema en què ens especialitzem.

L'enorme creixement de la quantitat de fotografies disponibles en els anys recents a Internet, acompanyat per la disminució de molts compradors de fotos, significa que els nostres ja febles ingressos estan suportant un estrès addicional. Penseu també que ser fotògraf professional requereix una enorme inversió de capital. La nostra professió, per la seva naturalesa, requereix grans inversions en equip.

Necessitem comprar càmeres, lents, ordinadors, programari i discos durs contínuament. Tot aquest equip tendeix a fallar i necessita reparacions molt cares. També estem abocats a duplicar els sistemes d'emmagatzematge de tots els nostres arxius perquè una tassa de cafè mal col·locada pot esborrar literalment anys de treball. Per a tots nosaltres, invertir en l'equip essencial que necessitem per treballar significa una despesa de milers de dòlars o euros cada any, ja que hem d'estar al corrent de les últimes tecnologies i assimilar les noves formes d'entendre i practicar la fotografia.

A més, viatjar és una part molt important del nostre negoci. Gastem ingents quantitats de diners en transport, hotels i altres costos relacionats amb el fet desplaçar-nos. I, és clar, potser el més important és que hi ha una quantitat immensa de diners que invertim en temps. El que va ser imprescindible i necessari per a adquirir l'experiència que ens permet fer bé la nostra feina. Sense esmentar els riscos personals que sovint prenem.

Disparar instantànies potser només requereixi prémer el disparador, però crear imatges exigeix habilitat, experiència i judici. Així que, en conclusió, tot i que entenguem i simpaticemos amb els problemes pressupostaris, des d'un punt de vista pràctic se'ns fa totalment impossible subsidiar a tots aquells que ens demanen alguna cosa.

Obtenir fama no significa molt
Part de l'argument quan se sol·liciten imatges gratis -alegando problemes pressupostaris- són les promeses de difusió del nom del fotògraf com una forma de compensació, en comptes de pagar-li en efectiu.

Hi ha dos problemes amb això:

•  Primer, rebre uns crèdits per ser els autors d'una obra no és una compensació. Després de tot, vam ser nosaltres els que vam crear la imatge, així que el reconeixement d'autoria que se'ns proposa és automàtic. No és una cosa que esperem que una tercera persona ens ho atorgui per la bondat del seu cor.

•  Segon, el crèdit no paga els comptes.
 Esperem que hagi quedat clar que treballem dur amb la intenció de reinvertir en equip fotogràfic i per cobrir les despeses relacionades amb el nostre negoci. I no cal oblidar que ens cal guanyar prou diners per pagar les necessitats bàsiques de la vida, com menjar, habitatge, transport, etc.

Resumint, el reconeixement de l'autoria d'una imatge que hem creat és una cosa que cau pel seu propi pes. Els crèdits no són un substitut per al pagament.

"Ets l'únic fotògraf que no coopera"
En els rars casos que tenim temps per entrar en una correspondència amb persones i identitats que ens demanen fotografies gratuït, el diàleg freqüentment degenera en acusacions cap a nosaltres i se'ns imputa que qualsevol altre fotògraf amb els que han contactat van estar encantats de regalar les seves fotos i que, per alguna raó, som els únics que som poc comprensius. Estem convençuts que això no és cert.

Sabem que no hi ha un fotògraf responsable i competent que estaria d'acord amb unes condicions irracionals.

Tenim constància i acceptem que fotògrafs inexperimentats i gent o persones que són amos d'una càmera puguin regalar el seu treball, però hem de recordar que la gent "es mereix el que paga".

Mantingui'ns informats
Una altra experiència freqüent és que quan proveïm fotografies gratis; sovint no rebem informació, ni seguiment, ni ningú es molesta a comptar com va ser el resultat del projecte, quants objectius van ser assolits, de què van servir les nostres fotografies o si van fer algun bé. Molt sovint ni tan sols ens contesten quan vam sol·licitar informació respecte a la destinació final d'elles. Almenys, no, fins que necessiten una altra vegada fotografies.

En els casos que fem treballs gratis, supliquem que tinguin la cortesia de indicar com van estar les coses. Una mica de consideració cap a nosaltres serà un incentiu perquè ens plantegem dedicar una mica de temps als seus projectes i proveir imatges.

Conclusió
Esperem que els punts que hem exposat ajudin a entendre per què el fotògraf li ha enviat aquest enllaç. Tots nosaltres som professionals dedicats al nostre treball i ens encantaria treballar amb vostès per progressar en una forma mútuament fructífera.








How to respond to requests for free photography
by RANDY OLSON




Dear potential photo buyer

If you have been directed to this page, it is likely that you have requested the use of an image or images for free or minimal compensation.

As professional photographers, we receive requests for free images on a regular basis. In a perfect world, each of us would love to be able to respond in a positive manner and assist, especially with projects or efforts related to areas such as education, social issues, and conservation of natural resources. It is fair to say that in many cases, we wish we had the time and resources to do more to assist than just send photographs.

Unfortunately, such are the practicalities of life that we are often unable to respond, or that when we do, our replies are brief and do not convey an adequate sense of the reasons underlying our response.
Circumstances vary for each situation, but we have found that there are a number of recurring themes, which we have set out below with the objective of communicating more clearly with you, and hopefully avoiding misunderstandings or unintentionally engendering ill will.

Please take the following points in the constructive manner in which they are intended. We certainly hope that after you have had a chance to read this, we will be able to talk again and establish a mutually beneficial working relationship.

Photographs Are Our Livelihood
Creating compelling images is the way we make our living. If we give away our images for free, or spend too much time responding to requests for free images, we cannot make a living.

We Do Support Worthy Causes With Images
Most of us do contribute photographs, sometimes more, to support certain causes. In many cases, we may have participated directly in projects that we support with images, or we may have a pre-existing personal relationship with key people involved with the efforts concerned. In other words, each of us can and does provide images without compensation on a selective basis.

We Have Time Constraints
Making a leap from such selective support to responding positively to every request we get for free photographs, however, is impractical, if for no other reason than the substantial amount of time required to respond to requests, exchange correspondence, prepare and send files, and then follow-up to find out how our images were used and what objectives, if any, were achieved. It takes a lot of time to respond to requests, and time is always in short supply.

Pleas of “We Have No Money” Are Often Difficult to Fathom The primary rationale provided in nearly all requests for free photographs is budgetary constraint, meaning that the requestor pleads a lack of funds.

Such requests frequently originate from organisations with a lot of cash on hand, whether they be publicly listed companies, government or quasi-government agencies, or even NGOs. Often, it is a simple matter of taking a look at a public filing or other similar disclosure document to see that the entity concerned has access to significant funding, certainly more than enough to pay photographers a reasonable fee should they choose to do so.

To make matters worse, it is apparent that all too often, of all the parties involved in a project or particular effort, photographers are the only ones being asked to work for free. Everyone else gets paid.

Given considerations like this, you can perhaps understand why we frequently feel slighted when we are told that: “We have no money.” Such claims can come across as a cynical ploy intended to take advantage of gullible individuals.
We Have Real Budget Constraints

With some exceptions, photography is not a highly remunerative profession. We have chosen this path in large part due to the passion we have for visual communication, visual art, and the subject matters in which we specialise.

The substantial increase in photographs available via the internet in recent years, coupled with reduced budgets of many photo buyers, means that our already meager incomes have come under additional strain.

Moreover, being a professional photographer involves significant monetary investment.

Our profession is by nature equipment-intensive. We need to buy cameras, lenses, computers, software, storage devices, and more on a regular basis. Things break and need to be repaired. We need back-ups of all our data, as one ill-placed cup of coffee could literally erase years of work. For all of us, investment in essential hardware and software entails thousands of dollars a year, as we need to stay current with new technology and best practices.

In addition, travel is a big part of many of our businesses. We must spend a lot of money on transportation, lodging and other travel-related costs.

And of course, perhaps most importantly, there is a substantial sum associated with the time and experience we have invested to become proficient at what we do, as well as the personal risks we often take. Taking snapshots may only involve pressing the camera shutter release, but creating images requires skill, experience and judgement.

So the bottom line is that although we certainly understand and can sympathise with budget constraints, from a practical point of view, we simply cannot afford to subsidise everyone who asks.

Getting “Credit” Doesn’t Mean Much
Part and parcel with requests for free images premised on budgetary constraints is often the promise of providing “credit” and “exposure”, in the form or a watermark, link, or perhaps even a specific mention, as a form of compensation in lieu of commercial remuneration.

There are two major problems with this.
First, getting credit isn’t compensation. We did, after all, create the images concerned, so credit is automatic. It is not something that we hope a third party will be kind enough to grant us.

Second, credit doesn’t pay bills. As we hopefully made clear above, we work hard to make the money required to reinvest in our photographic equipment and to cover related business expenses. On top of that, we need to make enough to pay for basic necessities like food, housing, transportation, etc.

In short, receiving credit for an image we created is a given, not compensation, and credit is not a substitute for payment.

“You Are The Only Photographer Being Unreasonable”
When we do have time to engage in correspondence with people and entities who request free photos, the dialogue sometimes degenerates into an agitated statement directed toward us, asserting in essence that all other photographers the person or entity has contacted are more than delighted to provide photos for free, and that somehow, we are “the only photographer being unreasonable”.

We know that is not true.
We also know that no reasonable and competent photographer would agree to unreasonable conditions. We do allow for the fact that some inexperienced photographers or people who happen to own cameras may indeed agree to work for free, but as the folk wisdom goes: “You get what you pay for.”

Please Follow-Up
One other experience we have in common is that when we do provide photographs for free, we often do not receive updates, feedback or any other form of follow-up letting us know how the event or project unfolded, what goals (if any) were achieved, and what good (if any) our photos did.

All too often, we don’t even get responses to emails we send to follow-up, until, of course, the next time that someone wants free photographs.

In instances where we do agree to work for free, please have the courtesy to follow-up and let us know how things went. A little consideration will go a long way in making us feel more inclined to take time to provide additional images in the future.








Cómo responder a las solicitudes de la fotografía libre 
POR RANDY OLSON




Estimado cliente comprador de fotografías:

Como fotógrafos profesionales recibimos solicitudes de imágenes gratuitas regularmente.
En un mundo ideal, a todos nos encantaría responder de forma positiva y ayudar. Especialmente en proyectos o esfuerzos relacionados con áreas tales como la educación, los problemas sociales y la conservación de recursos naturales.

Es justo afirmar que en muchos casos nos gustaría tener el tiempo y los recursos para ayudar más que simplemente enviando fotografías. Por desgracia la realidad de la vida es tal que con frecuencia no somos capaces de responder adecuadamente.

O cuando lo hacemos, nuestras réplicas son cortas y no transmiten en un sentido apropiado las razones que tenemos detrás de nuestros argumentos.

Las circunstancias varían en cada situación, pero hemos visto que existen un número de temas recurrentes.
Los vamos a exponer más adelante con el objeto de comunicarnos con más claridad y procurando evitar malentendidos o sentimientos negativos lo que, por descontado, no es nuestra intención.

Le suplicamos que considere los apartados que siguen con el espíritu constructivo con que fueron diseñados.
De verdad esperamos que, después que haya tenido la oportunidad de leer este documento, seamos capaces de establecer un dialogo y una relación de trabajo que podría ser muy fructífera para ambos.

Vivimos de las fotografías
Crear imágenes atractivas es la forma como ganamos nuestro salario. Si regalamos las imágenes o si pasamos demasiado tiempo respondiendo a las solicitudes de imágenes gratis, no nos podemos ganar la vida. Si le han enviado a esta página es muy posible que haya solicitado el uso de una o varias imágenes gratis, o haya ofrecido un pago mínimo.

Apoyamos causas justas con nuestras imágenes
La mayoría de nosotros contribuimos con fotografías y a veces con bastantes más medios para apoyar ciertas necesidades.
En muchos casos hemos participado directamente en proyectos que reforzamos con nuestras imágenes o hemos tenido alguna relación personal anterior con las personas claves comprometidas en este tipo de propósitos.
En pocas palabras, cada uno de nosotros puede y dona imágenes sin compensación en casos muy especiales.

Andamos cortos de tiempo
Responder en forma positiva a cada demanda de fotografías gratis es, sin embargo, muy poco práctico. Solo la enorme cantidad de tiempo que requiere responder a las solicitudes, intercambiar correspondencia, preparar y enviar archivos, y además las llamadas de seguimiento para averiguar cómo usaron nuestras fotografías -o si se lograron los objetivos que se buscaban- requiere mucho tiempo.

“Pero no tenemos dinero!”
Esta súplica es, a menudo, difícil de evaluar.
La razón primordial que alega el solicitante en casi todas las demandas de fotografías gratuitas es que carece de fondos.
Estas peticiones con frecuencia proceden de organizaciones que atesoran grandes cantidades de efectivo en sus manos, sean empresas, agencias gubernamentales o semi-gubernamentales o quizás una ONG.

A menudo solo con una somera revisión de los documentos públicos de estas compañías descubrimos que poseen una significativa cantidad de fondos, ciertamente más que suficiente para pagar a los fotógrafos un sueldo razonable si deseasen hacerlo. Y lo que es peor es que, a menudo, entre todas las personas envueltas en un proyecto, solo a los fotógrafos se les pide que trabajen gratis. Todos los demás implicados reciben un salario.

Tomando todo esto en consideración quizás entenderá porque habitualmente nos sentimos insultados cuando se nos comunica que “no hay dinero”. Declaraciones de esta índole pueden ser interpretadas como un complot con tintes un tanto cínicos y un abuso hacia individuos inocentes.

Limitaciones de presupuesto
Excepto en unos casos raros la fotografía no es una profesión muy bien pagada. Hemos escogido este camino en gran parte debido a la pasión que tenemos por la comunicación, el arte visual y el tema en que nos especializamos.

El enorme crecimiento de la cantidad de fotografías disponibles en los años recientes en Internet, acompañado por la disminución de muchos compradores de fotos, significa que nuestros ya débiles ingresos están soportando un estrés adicional. Considere también que ser fotógrafo profesional requiere una enorme inversión de capital.

Nuestra profesión, por su naturaleza, requiere grandes inversiones en equipo. Necesitamos comprar cámaras, lentes, ordenadores, software y discos duros continuamente.

Todo este equipo tiende a fallar y necesita reparaciones muy caras. También estamos avocados a duplicar los sistemas de almacenamiento de todos nuestros archivos porque una taza de café mal colocada puede borrar literalmente años de trabajo.

Para todos nosotros, invertir en el equipo esencial que necesitamos para trabajar significa un gasto de miles de dólares o euros cada año, puesto que tenemos que estar al corriente de las últimas tecnologías y asimilar las nuevas formas de entender y practicar la fotografía.

Además, viajar es una parte muy importante de nuestro negocio. Gastamos ingentes cantidades de dinero en transporte, hoteles y otros costos relacionados con el hecho de desplazarnos.
Y, claro, tal vez lo más importante es que hay una cantidad inmensa de dinero que invertimos en tiempo.

El que fue imprescindible y necesario para adquirir la experiencia que nos permite hacer bien nuestro trabajo.
Sin mencionar los riesgos personales que a menudo tomamos.

Disparar instantáneas quizás solo requiera pulsar el disparador, pero crear imágenes exige habilidad, experiencia y juicio. Así que, en conclusión, a pesar de que entendamos y simpaticemos con los problemas presupuestarios, desde un punto de vista práctico se nos hace totalmente imposible subsidiar a todos aquellos que nos piden algo.

Obtener fama no significa mucho Parte del argumento cuando se solicitan imágenes gratis -alegando problemas presupuestarios- son las promesas de difusión del nombre del fotógrafo como una forma de compensación, en vez de pagarle en efectivo.

Hay dos problemas con esto:

•  Primero, recibir unos créditos por ser los autores de una obra no es una compensación. Después de todo, fuimos nosotros los que creamos la imagen, así que el reconocimiento de autoría que se nos propone es automático. No es algo que esperamos que una tercera persona nos lo otorgue por la bondad de su corazón.

•  Segundo, el crédito no paga las cuentas. Esperamos que haya quedado claro que trabajamos duro con la intención de reinvertir en equipo fotográfico y para cubrir los gastos relacionados con nuestro negocio. Y no hay que olvidar que necesitamos ganar suficiente dinero para pagar las necesidades básicas de la vida, como comida, vivienda, transporte, etc.

Resumiendo, el reconocimiento de la autoría de una imagen que hemos creado es algo que cae por su propio peso.
Los créditos no son un substituto para el pago.

“Eres el único fotógrafo que no coopera”
En los raros casos que tenemos tiempo para entrar en una correspondencia con personas e identidades que nos piden fotografías gratis, el dialogo frecuentemente degenera en acusaciones hacia nosotros y se nos imputa que cualquier otro fotógrafo con los que han contactado estuvieron encantados de regalar sus fotos y que, por alguna razón, somos los únicos que somos poco comprensivos. Estamos convencidos que esto no es cierto.

Sabemos que no existe un fotógrafo responsable y competente que estaría de acuerdo con unas condiciones irracionales. Tenemos constancia y aceptamos que fotógrafos inexperimentados y gente o personas que son dueños de una cámara puedan regalar su trabajo, pero debemos recordar que la gente “se merece lo que paga”.

Manténganos informados
Otra experiencia frecuente es que cuando proveemos fotografías gratis; a menudo no recibimos información, ni seguimiento, ni nadie se molesta en contar cual fue el resultado del proyecto, cuantos objetivos fueron alcanzados, de qué sirvieron nuestras fotografías o si hicieron algún bien.

Muy a menudo ni siquiera nos contestan cuando solicitamos información respecto al destino final de ellas.
Por lo menos, no, hasta que necesitan otra vez fotografías.
En los casos que hacemos trabajos gratis, suplicamos que tengan la cortesía de indicarnos como anduvieron las cosas.
Un poco de consideración hacia nosotros será un incentivo para que nos planteemos dedicarle algo de tiempo a sus proyectos y proveer imágenes.

Conclusión
Esperamos que los puntos que hemos expuesto ayuden a entender por qué el fotógrafo le ha mandado este enlace.
Todos nosotros somos profesionales dedicados a nuestro trabajo y nos encantaría trabajar con ustedes para progresar en una forma mutuamente fructífera.




 Fuente original: How to respond to requests for free photography – The Photo Society